San Francisco dag 2 - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Vorstjes Vorstenbosch - WaarBenJij.nu San Francisco dag 2 - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Vorstjes Vorstenbosch - WaarBenJij.nu

San Francisco dag 2

Door: Suus

Blijf op de hoogte en volg Vorstjes

31 Juli 2013 | Verenigde Staten, San Francisco

Vandaag hebben we eerst ontbeten bij Denny’s. Daarna uitgecheckt in het hotel. Omdat ik geen jas heb meegenomen, en het hier echt bibberend koud is, hebben we eerst ff een vest gekocht. Daarna zijn we op weg gegaan naar het eerste punt van onze sightseeingtour. Vanaf daar de route gevolgd. Omdat hier en daar een bord ontbreekt of door grappenmakers is verplaatst, heb ik de route ook bij de hand.

De route laat je alle leuke plekjes van San Francisco zien. Zo zijn we op de Twin Peaks geweest, wat overigens hele kleine bergjes zijn, maar wat een prachtig uitzicht geeft over San Francisco. Verder het Golden Gate park, de Golden Gate Bridge zelf natuurlijk, maar ook de kronkelstraat “Lombardstreet”, het AT&T Park, de thuisbasis van de San Francisco Giants (baseball), de Ocean Beach en nog veel meer.

Om 17.00 uur hadden we eigenlijk de route nog niet afgemaakt, maar vanwege de spits besloten we ons nieuwe hotel op te zoeken, het Radisson Hotel Fisherman’s Wharf. Prima hotel, gelukkig heb ik geen spijt van het omboeken.

Nadat we ons hebben geïnstalleerd besloten we op Pier 39 iets te gaan eten. Die pier ziet er trouwens prachtig uit, zoveel anders dan op Scheveningen. Leuke ‘straat’ met restaurantjes en souvenirwinkeltjes en een draaimolen, echt leuk. We lopen naar het eind van de pier en willen gaan eten bij Bubba Gump, maar de wachttijd om hier aan tafel te kunnen zitten bedraagt ongeveer een half uur. Sorry, maar dan gaan we even verder kijken. We besluiten om bij Neptune’s Waterfront Grill & Bar te gaan eten. Een sjiek uitziend restaurant waar ze zowel vis als steaks aanbieden.

Het eten valt ons tegen, het is droog en eigenlijk gewoon niet lekker. We besluiten om het dessert daar niet te nemen. Hadden we al ergens opgeschreven dat al het drinken hier naar chloor smaakt? IEW!!! Echt smerig hoor. Je kunt dan dus ook geen cola of zo bestellen, want alles wordt met water aangelengd. Waar je het niet zo heel erg in proeft is Mountain Dew. Op zich ook best een lekker drankje, maar ze verkopen het niet overal. Dus vaak nemen we dan maar een Jus d’orange bij het eten, een gewoon glas water durf je echt niet te nemen vanwege die chloorsmaak.

Op de terugweg lopen we langs de zeeleeuwen, die zelfs op de boten liggen, en stoppen we even bij Arcade (spelletjes voor tieners) en nemen we een softijsje. Rond 21.00 uur zijn we weer terug op onze kamer. We hebben besloten om morgenochtend vroeg al de Golden Gate te gaan beklimmen ;-). We gaan dus bijtijds slapen! Weltrusten!

• 01 Augustus 2013 - 10:18

Brigitte En Fam:

Gelukkig bevalt het omboeken en ben je er niet op achteruit gegaan.. haha nou succes met jullie fietstocht en Paps ik hoop dat je die elektrische kan regelen :P Kijk weer uit naar jullie volgend verslag.. en zal voortaan mijn tel goed in de gate houden mochten we willen skype kussss van ons!

• 01 Augustus 2013 - 19:50

Marijke:

Leuk een dagje van alles en nog wat bekijken in Frisco.
    Dat het daar koud is had ik niet gedacht, hier is het vandaag 30 graden en morgen 34.
    Heel veel plezier morgen met de fietstocht over de Golden Gate bridge!!!!
    Hug, hug, hug. xxxx

• 01 Augustus 2013 - 23:41

Guus Jansen:

lieve vrienden , wat een geweldig reisverslag. hier kunnen we echt van genieten.ik hoop dat jullie nog een paar geweldige dagen hebben.het geheel lijkt ons een geweldige ervaring.misschien nog een paar bootjes kijken .nog veel plezier. xxxxx