Death Valley - Reisverslag uit Death Valley Junction, Verenigde Staten van Vorstjes Vorstenbosch - WaarBenJij.nu Death Valley - Reisverslag uit Death Valley Junction, Verenigde Staten van Vorstjes Vorstenbosch - WaarBenJij.nu

Death Valley

Door: Suzanne

Blijf op de hoogte en volg Vorstjes

27 Juli 2013 | Verenigde Staten, Death Valley Junction

Vanochtend aangeschoven bij het ontbijtbuffet van ons eigen hotel NYNY. Hoewel het eten goed was en we zoveel mochten eten als we wilden, is het in geen enkel opzicht te vergelijken met het breakfastbuffet van Bellagio. Een kleine tegenvaller, want qua prijs scheelde het niet eens zo veel. Maar goed, zoals gezegd, we hebben toch best lekker gegeten. Vandaag zullen we Las Vegas verlaten. Ondanks dat het echt een hele toffe ervaring was, vind ik het leuk dat we weer ‘verder’ gaan. Heel even hebben we gezocht naar een divorce-chapel, maar die zijn toch moeilijker te vinden dan weddingschapels ;-).

Bij terugkomst op onze kamer hebben we de bellboys gebeld. Klinkt een stuk sensueler dan ze daadwerkelijk zijn hoor! Zij komen onze koffers ophalen en brengen ze bij de Valetparking. Valetparking en bellboys kosten, los van de fooien die je ze moet geven, dus niks extra’s in dit hotel. Ik dacht altijd dat het heeeel duur was, maar dat valt dus reuze mee.

Nadat we het hotel hadden verlaten, zijn we naar de ‘Las Vegas premium Outlet’ gegaan. Daar heb ik vier shirtjes en een broek gekocht en Larissa 1 shirt. Daarna dan toch echt op weg naar Death Valley. Eerst nog even tanken, want tankstations zijn schaars onderweg daar naartoe. Voor de zekerheid ook nog maar even een treetje water gehaald.

Halverwege ff een bakkie koffie bij de Mac Donald en een bezoekje gebracht aan de daarnaast liggende vuurwerkwinkel die gewoon open was. Zij mogen daar dus het hele jaar vuurwerk verkopen en alles uitstallen in de winkel. Alles open en bloot! Duizenden kilo’s! Beetje jammer voor Peet: je mocht daar niet roken…

Rond half vijf komen we aan in the Furnace Creek. Het ziet er allemaal goed uit en we hebben een tuin op het zuiden, recht tegenover het zwembad. Peet en Larissa gaan zwemmen, ik pak ff een half uurtje het zonnetje in een heerlijke schommelstoel die voor onze kamer staat. Langer kan ik het niet uithouden in deze hitte! Ik besluit nog ff een wasje te draaien.

Nu nog iets eten. Wat zullen we doen. Op internet had ik al gelezen dat alles hier nogal duur is, omdat er verder niets in de buurt is. Dus besloten we een ‘pizza to go’ te halen. Twee pizza’s voor met z’n drieën is echt genoeg. Dus Larissa en ik op weg voor pizza. Dat het hier nogal duur is, is niet waar. Het is hier schreeuwend duur! We moesten 59 euro betalen voor 2 pizza’s! Ik dacht dat de pizza’s 19,25 kostten, dat vond ik al aan de prijs, maar je moest dus ook nog voor ieder ingrediënt apart betalen en voor het gemak hebben ze de ‘gratuity’ - duur woord voor fooi - er maar direct bij gerekend. We hadden de goede man ruim 7 euro fooi gegeven en we moesten dik een half uur wachten… Tssjjj

Pizza’s eindelijk klaar en wij dus terug naar onze kamer. Blijkt 1 pizza echt totaal verbrand te zijn aan de onderkant. Hoewel ik niet zo snel zal klagen over eten, vond ik dit toch wel te ver gaan. Bijna 30 euro betalen voor een verbrande pizza vind ik niet kunnen. Eerst maar even de goede pizza opgegeten met zijn drieën, wat overigens ruim voldoende was. Daarna terug, ik in mijn goedste Engels uitgelegd dat de pizza verbrand was, dat ik niet nog een keer een half uur wilde wachten en dat ik dus mijn geld terug wilde. Tot mijn grote verbazing kreeg ik zo het geld van de pizza terug! Eind goed al goed!

Morgen een lange rit naar Yosemite, 475 km voor de boeg! Daar blijven we dan weer twee dagen in de Yosemite View Lodge.

Hoewel het hier nog zaterdagavond rond 22.30 uur is, is het in Nederland inmiddels rond half negen op zondagochtend. En dat betekent dat Peet zijn moeder jarig is! Hartelijk gefeliciteerd met uw verjaardag! Heel veel lieve groetjes en dikke kussen uit Amerika! Een fijne dag vandaag!

  • 28 Juli 2013 - 10:40

    Marijke:

    Veel lof over Peter zijn verhalen maar jouw verhalen zijn ook echt leuk. Wat een prijzen voor een pizza, niet normaal. En dat je ook nog terug bent gegaan, knap hoor.
    Jullie reis is een aaneenschakeling van geweldige ervaringen, echt te gek.
    Gefeliciteerd met Peet zijn moeder!!
    Geniet verder, xxxxxxx

  • 28 Juli 2013 - 13:38

    Silvia:

    Hoi amerikagangers. Zo zie je maar dat je goedste engels toch nog van pas is gekomen :-))
    Wat een afleggers zeg. Jullie ook gefeliciteerd met ma. En oja doe de groeten aan Yosimity Sam, buggs bunny en Daffy duck als je die tegen mocht komen.. Xxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Vorstjes

Actief sinds 08 April 2013
Verslag gelezen: 208
Totaal aantal bezoekers 10193

Voorgaande reizen:

26 Mei 2016 - 04 Juni 2016

China

15 Juli 2013 - 07 Augustus 2013

Rondreis door Zuid-West Amerika

Landen bezocht: