Beijing - Reisverslag uit Peking, China van Vorstjes Vorstenbosch - WaarBenJij.nu Beijing - Reisverslag uit Peking, China van Vorstjes Vorstenbosch - WaarBenJij.nu

Beijing

Blijf op de hoogte en volg Vorstjes

02 Juni 2016 | China, Peking

Amsterdam Beijing 26 mei en 27 mei

Om 14.00 moesten we ons melden op Schiphol. Daar hebben we kennis gemaakt met de medereizigers van Lesli. We zijn in totaal met 44 personen. Met vlucht KL897 vertrokken we om 17.35 naar Beijing. We hebben gekozen voor Comfort Seats. Erg fijn!

Om 8.45 (Chinatime) landden we op de luchthaven van Beijing. Het tijdsverschil met Nederland is zes uur. Op de luchthaven stond een bus voor ons klaar met een gids genaamd Pieter . Deze gids bracht ons direct naar de Chinese Muur. Hier hebben we een stukje van de Chinese muur beklommen. Het zijn hele steile trappen en de hoogte van de treden verschilt. De ene is een opstapje, de andere bijna net zo hoog als je knie. Nou is naar boven lopen al geen feestje, maar naar beneden is gewoon eng, zo stijl. En omdat we maar vijf kwartier hadden hebben we net niet ons certificaat behaald ;). Dat krijg je als je helemaal boven bent.

Daarna gingen we lunchen. Rijst met kip in allerlei smaken werden op een groot rond tableau gezet. Met cola en bier. Het eten was prima. Waar ik mij echt aan stoor zijn de toiletten. Vaak zijn het van die bakken die in de grond zijn gemetseld waar je dan gehurkt boven moet gaan hangen. Ja die… Niet te doen. Vaak zijn de toiletten nog te vies om naar binnen te lopen. Ik ben blij dat ik bij sommige niet eerst naar het toilet ben gegaan, want dan had ik daar nooit meer gegeten.

Na de lunch snel door naar het Olympisch stadion van Beijing. Oh… alleen foto’s van de buitenkant? Natuurlijk! Een kijkje binnen in het stadion stond niet in ons programma en zou teveel tijd kosten. Maar omdat we daar toch langsreden hadden we even de gelegenheid om daar, van af een speciaal gemaakte brug, foto’s te nemen. Op de brug verkochten Chinezen op kleedjes allerlei artikelen.

Hierna zijn we naar de Silk Market in Beijing gegaan. Een enorme “mall” met kleding, stoffen, elektrische apparaten, schoenen enzovoorts. En niet onbelangrijk….alles is imitatie. Van Barnt, onze reisleider, hadden we al geleerd dat je moest beginnen met 10% van de vraagprijs (!!!). En ook dat je niets moest kopen waar een stekker aan zit . We waren niet speciaal op zoek naar iets, maar toch iets gekocht voor Brandon en Dylan. En afgedongen, want dat is hier echt een sport. Voor Brandon een shirtje van Real Madrid en Dylan heeft nu ook echte Nike airmax!

Hierna samen een heerlijk kopje cappuccino gedronken bij een echte Italiaanse Pannini en coffeebar genaamd “Saporitaliani” Was echt een lekkere kop koffie.

Om 18.00 uur bij de bus verzameld om te gaan dineren. Pekingeend stond op het menu. Als we er dan toch zijn willen we toch wel de plaatselijke delicatessen proeven. Overigens schijn je hier ook een “Donkey-burger” te kunnen krijgen, maar toen had ik ff niet zo’n honger. De Pekingeend is overigens wel aan te raden. Heel fijn gesneden op een heel dun deegje (dat ze ook gebruiken voor de Vietnamese loempia’s) met een boontje, wat salade en sojasaus erover, is dat echt lekker. Maar ook hierbij weer kip en rundvlees op allerlei manieren klaar gemaakt. Ook hier dronken we bier en/of cola.

Vervolgens weer in de bus. Nu dan toch eindelijk naar het hotel, Hotel Regent. We zijn al sinds gisterochtend wakker en het is inmiddels 20:00u. Nog een half uurtje naar het hotel rijden. Onze koffers zijn er al, en het inchecken wordt gedaan. Dus na ontvangst van de pasjes snel naar boven en lekker slapen.

BTW: In China heb je geen toegang tot Facebook, Gmail, Google, Twitter of Instagram enz. Vandaar de late verslagen!

• 02 Juni 2016 - 18:33

John:

Leuk om te lezen Suus.
    Ik hoop wel dat er nog een bezoekje is gebracht aan een casino.
    Heb wel zin in deel 2 van " Peter in het Casino".

• 03 Juni 2016 - 00:12

Jacqueline Vd Slik:

Leuk om te lezen. Wel een druk programma maar jullie zien wel wat!!!
    Nog veel plezier, dikke kus van ons.

• 03 Juni 2016 - 15:03

Marijke:

Heel leuk verslag!!!!! Jullie hebben heel veel gedaan en gezien in een paar uur tijd.
    De tijd vliegt, morgen avond zijn jullie al weer thuis.
    Geniet nog van de laatste dagen. Dikke kus xxxxx.

• 03 Juni 2016 - 18:51

Brigitte:

Echt heel leuk Suus vooral dat afdingen vindt jij echt te gek