Universal Studio's - Reisverslag uit Universal City, Verenigde Staten van Vorstjes Vorstenbosch - WaarBenJij.nu Universal Studio's - Reisverslag uit Universal City, Verenigde Staten van Vorstjes Vorstenbosch - WaarBenJij.nu

Universal Studio's

Door: Suus

Blijf op de hoogte en volg Vorstjes

05 Augustus 2013 | Verenigde Staten, Universal City

Om 7.00 uur staan we voorzichtig weer op. De vellen hangen er nog net niet bij. Peet gaat onder een bijna koude douche om derde graads brandwonden te voorkomen. Vandaag gaan we naar de Universal Studio's in Hollywood. Om kwart overacht zitten we in het hotel aan het ontbijtbuffet. Een continentaal ontbijt dus er zijn croissantjes en iets wat op pistoletjes lijkt. Lekker hoor!

Het is vanaf het hotel ongeveer een half uurtje rijden, dus we komen mooi om 10.00 uur aan. We hadden in Pismo beach al kaartjes gekocht en geprint, dus we konden zo doorlopen. We hadden Front Of Line tickets gekocht. Dat is dus echt heel gaaf. Je hoeft dus bijna niet te wachten. Waar er bijvoorbeeld voor de Studio Tour een wachttijd was van 75 minuten, konden wij zo doorlopen en instappen.

De Studio Tour leid je, het woord zegt het al, door de studio's van Universal Studio's. Zo reden we langs de studio waar de Voice werd uitgezonden en reden we door straten uit Londen en New York, helemaal nagemaakt. Maar er waren ook diverse grappige dingen in opgenomen. King Kong in 3D die het trammetje waar je inzit even komt opvouwen, een aardbeving in een metrostation met vuur, ontploffingen en een vrachtwagen die naar beneden kwam schuiven en later werden we bijna gegrepen door een haai. Maar.... allemaal overleefd! Daarnaast lieten ze zien hoe ze een film in zee opnamen en hoe ze een overstroming op gang konden brengen. Ook reden we langs een neergestort vliegtuig. Dat was een echt vliegtuig dat ze hadden gekocht van een vliegtuigmaatschappij, voor een scène van ongeveer drie minuten...

Daarna naar Schrek 4D, weer zo doorlopen. Je voelt je bijna schuldig :) Schrek is Een grappige animatie met een voortdurend niezende ezel. Ja, 4D, dus we werden echt nat!

De special effecten show ging er vooral over hoe ze bepaalde dingen filmen. King Kong op het vrijheidsbeeld, we weten nu hoe ze het doen! Daarna de Simpsons ride. Geen 60 minuten wachten, maar zo door (hihi). De Simpsons ride is een virtuele achtbaan. Echt te leuk en heel knap gemaakt. Je karretje komt nauwelijks van zijn plaats, maar toch heb je het idee dat de met 200 km door de lucht scheurt.

Het house of horror was een spookhuis met echte mensen die je de stuipen op het lijf jagen. Ik heb Larissa nog nooit zo hard horen gillen. Daarna naar Waterworld wat is afgeleid van de film, een show met waterscooters en motorboten. Ook leuk.

Op naar Jurrasic park. Met de roltrap zo'n honderd meter naar beneden. Daar was Transformers de ride. 4 (!) uur wachten, maar ja, wij niet. Tenminste... Dat dachten we. Wij met onze A ster naar binnen, werden we al meteen ingelicht dat er ook voor de "stars" een wachttijd was van ongeveer 45 min. tot een uur. Kak! Maar ja, we zijn hier maar één keer dus besloten we te wachten, gezien de drukte voor deze attractie zal het wel de moeite waard zijn. Tijdens het wachten werden we wel gepamperd met water en snoepjes en na afloop kregen we spelden en een bon voor een gratis drankje. Nou het was een hele leuke attractie gelukkig.

Inmiddels was het rond vijf uur en na het ontbijt hadden we niks meer gegeten. Dus een hapje eten en (gratis) drinken. Daarna naar The mummie returns. Konden zo doorlopen. Dit keer een echte achtbaan, maar was eigenlijk niet heel spannend. Nog gekeken naar een optreden van de "blues brothers", een beetje rondgedwarreld in de shops en toen hadden we alles gedaan wat we wilden doen. Als we die FOL tickets niet hadden gehad, hadden we nooit alles kunnen zien en doen. Het was echt heel druk in het park. Rond 19.30 uur vertrokken we van de Studio's naar ons hotel voor de laatste nacht in de USA.

Daar hebben we van alle tassen die we hebben verzameld weer drie tassen gemaakt. Om halftien konden we online inchecken. Daarna beneden de boardingpassen geprint en lekker gaan slapen.