Viva Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Vorstjes Vorstenbosch - WaarBenJij.nu Viva Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Vorstjes Vorstenbosch - WaarBenJij.nu

Viva Las Vegas

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Vorstjes

24 Juli 2013 | Verenigde Staten, Las Vegas

Vroeg opgestaan, dat wil zeggen ik dan. De dames moest ik, nadat ik gedoucht had, uit bed schoppen. Kom op zeg jullie moeten niet denken dat je lekker kan blijven liggen, slapen doe je maar in je eigen tijd, we hebben een strak schema dus chop chop.
Nadat de lady’s “eindelijk” waren opgestaan, gewassen en opgemaakt zijn we lekker gaan ontbijten in de ontbijtcabin van het hotel, daar was niets mis mee, alles was voor handen dus lekker gesmikkeld.
Op naar las Vegas. We vertrokken om 9 uur. Een prachtige rit door Utah en Nevada. De ritten tussen de bestemmingen in zijn al een prachtige belevenis op zich, wat een mooie landschappen heb je hier. Je staat versteld van de uitgestrektheid van dit land en de Amerikanen rijden best wel gedisciplineerd, dus geen gestress alles binnen de speedlimit. Wij rijden in een dikke BMW X5 3,5i dus dat rijdt ook zeer comfortabel, moet ik zeggen.
Onderweg nog een half uurtje stilgestaan in een opstopping, er was midden op de highway zo’n grote camper uitgebrand echt wel heftig. Je ziet hier trouwens campers die zijn zo mooi en groot echt prachtige dingen. Vaak hangt er dan ook nog een personenauto achter dus best wel aardig grote combinaties die bij ons niet zomaar de weg op mogen, maar ja bij Ucle Sam is alles groter.
Het laatste stuk rijd je in de woestijn. Gillend heet, 42 graden, maar we hebben lekker airco dus niets aan de hand, we hebben onderweg in de dessert nog ergens getankt en dan merk je pas hoe warm 42 graden eigenlijk is, of je een heteluchtoven inloopt als je uitstapt.
En ja hoor daar is Vegas, een soort Disneyland voor volwassenen, wat een drukte hier zeg! Allemaal aan het proberen zo snel mogelijk van hun geld af te komen.
Toen we bij ons hotel genaamd New York New York aankwamen heb ik gelijk na wat gesputter van Suus (hardstikke duur, zonde van je geld etc) de valetparking opgezocht,nou dat is top. Je stopt voor de deur er komt zo’n inboorling naar je toe die geeft je een kaartje en roept een belboy voor je bagage. Je hoeft zelf niets te doen je kan zo naar binnen lopen en je bagage wordt afgeleverd op je kamer. Lekker hoor, de luie toerist uithangen, je geeft die gasten een paar dollar en ze buigen als knipmessen, lekker decadent.
Het hotel is een hele belevenis op zich tot en met een achtbaan op het dak, binnen hebben ze in het klein New York nagebouwd. Het is net of je door het oude New York wandelt met allemaal leuke restaurants en cafe’s. Wederom een goede keus van de akela.
En wat denk je….. het staat hier helemaal vol met gokmachines.
Ik heb van te voren gezegd, ik gok maximaal 100 dollar per dag, dus 20 dollar in zo’n machine en gokken. Wat denk je ….. ja hoor, gelijk winst mijn 20 dollar was ineens 25 dollar geworden! Aftikken winst is winst, je begrijpt niet dat zo’n hotel kan blijven draaien, ze geven gewoon geld weg.
Mijn eerste teleurstelling van deze trip is een feit, ze geven helemaal geen geld weg hier, mijn 25 dollar plus nog eens 80 dollar was ik zo weer kwijt aan andere machines, snif.
Dan maar ergens mijn verdriet weg eten en drinken. Op mijn verzoek zijn we lekker vis en chips gaan eten in een New Yorks visrestaurant, je raadt het al veel en goed, ik ben meteen een stuk minder verdrietig.
Na het eten zijn we naar Cirque du soleil geweest, dat was ongeveer 1,5 mijl lopen volgens de akela. Dus niks taxi “rot op zonde van je geld we gaan lekker lopen over de strip”. Het was inmiddels lekker afgekoeld naar een aangename 39 graden dus best te doen, NIET. Wat een marteling met dat warme weer over die strip sjouwen, lekker hoor het zweet stond bij ons ieder in de schoenen en op de rug na 20 meter lopen, maar we zetten door we zijn toch geen watjes? De anderhalve mijl werden er drie, met op brekingen en detours. Leuk hoor net een soort spel zonder grenzen voor gevorderden bij 39 GRADEN CELCIUS!!!!.
Ein-de-lijk we zijn er, eerst even allemaal aan de zuurstof en dan naar de show.
Nou de show was echt fantastisch, ik ben wel eens in een circus geweest maar dit slaat alles, wat een prachtige show, clowns, acrobaten, dansers, 2.0 zeg maar. Dit was de wandeling(lees marteling) wel waard. Echt een prachtig cadeau, nog bedankt lieve mensen, we hadden de beste plaatsen in da house, toen het begon viel mijn mond open en na de show ging ie pas weer dicht. Ook Larissa en Suzanne hebben echt genoten. Als je ooit de kans hebt bezoek het Cirque du soleil.
Toen terug… het was gelukkig nog meer afgekoeld naar een aangename 38 graden.
Suus:” we kunnen ook de bus terug nemen” Peet: “nee joh we gaan lekker lopen dan komen we op de terugweg langs het Belaggio en kunnen we daar naar die mooie fonteinenshow kijken.
Zo gezegd zo gedaan, die fonteinenshow is wel gaaf, groot en spectaculair zoals alles hier.
Terug in het hotel hebben we het bloed uit onze schoenen gespoeld nog even gezellig wat nagepraat met z’n drietjes. Suus heeft besloten om voor morgen een buskaart voor ons allen te kopen “best wel leuk zo’n busrit toch? Voor 8 dollar mag je de hele dag met de bus” Ja lieverd, ik hou van je, welterusten.

• 25 Juli 2013 - 18:32

Lisette:

hahahahahaha!!!!!! Ik heb écht genoten van je verhaal! Zit hier (op mijn werk) keihard achter mijn computer te lachen, ik word straks vast weg gedragen....
    Ben blij dat jullie hebben genoten van Cirque du soleil, en van al het andere wat er daar te beleven valt.
    Geniet en ik zie alweer uit naar het volgende verslag! Zo heb ik een klein beetje het gevoel dat ik gratis op vakantie ben!
    Dikke XXXXX

• 25 Juli 2013 - 19:01

Suus:

Het hotel was op aanraden van John!

• 25 Juli 2013 - 19:17

John:

Superleuk dat jullie zo genieten. Jullie verdienen het!
    @Peter - misschien dat kadootje van het Bellagio niet gebruiken voor het ontbijt, maar voor de speelautomaten.
    Tip: Met de bus naar Downtown Vegas, het oude centrum, ook leuk om te zien. En niet vergeten om het Venetian hotel te bezoeken, net of je weer in Venetie bent. Venetian is tegenover Treasure Island. De fashion mall is vanaf jullie hotel net iets verder dan TI, met de bus doen. ;-) Maar jullie redden je wel, ook zonder onze tips. Genoeg te doen.
    Zijn jullie al in de achtbaan geweest?
    Veel plezier nog!

• 25 Juli 2013 - 19:29

Mario:

haha daar moet je wat mee doen, dat schrijftalent, Peter Mulisch.

Leuk om te lezen dat de traditionele rolverdeling zich ook gewoon in Amerika voortzet ;)
    Veel plezier nog, en blijven schrijven aub :)

• 25 Juli 2013 - 19:30

Peter:

@John bedankt voor de tips we zijn zeker van plan dat allemaal te doen. En eten vind ik nog leuker dan gokken dus dat Bellagio ontbijt gaan we zeker doen ;-)

• 25 Juli 2013 - 20:01

John:

En als je in een casino loopt waar aan de roulette nummer 31 is gevallen, snel voor mij 5 dollar op de 13. Zekerheidje (bijna altijd).
    Dus standaard 5 dollar ik je zak stoppen.
    Hoor ik zaterdag wel hoeveel ik gewonnen heb. Bij tweehonderd winst, eerste rondje van mij.

• 25 Juli 2013 - 23:09

Jacqueline Van Der Slik:

Geweldig! We zien jullie zo lopen. Je hebt het niet makkelijk he Peet, maar je geniet gelukkig wel.

• 26 Juli 2013 - 08:01

Silvia:

Wat heerlijk om jullie verslagen te lezen. Geeft ons de achterblijvers het gevoel erbij te zijn. Jullie hebben echt schrijftalent. Rob en ik lachen ons rot. We kijken uit naar het volgende verslag. Xxxx

• 26 Juli 2013 - 11:28

Isabelle:

Hey vakantiegangers,

Ik zit net als Lies heel hard te lachen op mijn werk om dit mooie verhaal! :-) Ik zie het ook al helemaal voor me hoe jullie met z'n 3en door de warmte lopen terwijl Peet tegen Suus zeurt dat het te ver en te warm is.. hahaha!

Leuk dat jullie zoveel verschillende dingen doen en ook allemaal verhalen schrijven! Ik kijk uit naar het volgende verhaal en geniet ervan!

Dikke kus Belle

• 26 Juli 2013 - 12:51

Marijke:

Weer zo'n fantastisch reisverslag, geweldig. We hebben er echt van genoten. Peter heeft echt het verkeerde beroep gekozen, schrijver was misschien wel zo leuk.
    Fijn dat jullie ook genoten hebben van Cirque du soleil.
    Ik heb op internet alles bekeken van hotel New York New York, wat een enorm en fantastisch hotel, alleen daar geniet je al van. Al in de achtbaan geweest?.
    Kan niet wachten op het volgende verslag.
    Dikke kus