Scottsdale - Reisverslag uit Scottsdale, Verenigde Staten van Vorstjes Vorstenbosch - WaarBenJij.nu Scottsdale - Reisverslag uit Scottsdale, Verenigde Staten van Vorstjes Vorstenbosch - WaarBenJij.nu

Scottsdale

Door: Suus

Blijf op de hoogte en volg Vorstjes

19 Juli 2013 | Verenigde Staten, Scottsdale

Op tijd opgestaan want we hebben een behoorlijke rit voor de boeg. Vanochtend in ons superhotel het heerlijke “breakfast to go” opgepikt en gaan rijden. Het is een beetje bewolkt, maar dat klaart snel op. Tijdens de rit naar Scottsdale loopt de temperatuur aardig op, tot zo’n 42,5 graden.
Je ziet echt enorme bergen met supergrote kiezelstenen. En grenscontroles langs de Mexicaanse grens. We kwamen ook langs een soort bordercontrole waar honden liepen om op verboden middelen te controleren. En we reden langs een gevangenis waar die mannen in oranje pakken aan het werk waren. Het was daar 42 graden!
Daarover gesproken… ik had me geen voorstelling gemaakt van 42 graden of 50 graden, maar het is echt heeel heet. Ik had het gevoel dat ik in een lopende droger was beland, zo voelt het echt. Een voordeel: je zweet niet, dat droogt immers gelijk weer op!
We zijn gelijk doorgereden naar de “Scottsdale Gun Club”. Als je dan toch in Amerika bent, dan willen we ook wildwest schieten. We kwamen daar zo rond vijf uur aan. Eerst moesten we een filmpje bekijken over hoe je moet omgaan met een wapen. Daarna mochten we, na het invullen van een formulier waarin we zo ongeveer hebben aangegeven dat het onze eigen schuld moet zijn geweest als zij ons doodschieten, mochten we een wapen uitzoeken. Het werd een Glock. Lekker iemand op papier neerknallen, het was echt wel leuk om een keer gedaan te hebben! Peet heeft ook nog met een aanvalsgeweer geschoten, echt heftig hoor!
Daarna op zoek naar een eetgelegenheid. Het werd Greek Gyros! Een gyros plate besteld. Echt heerlijk vlees met rijst en ceasarsalade. Lekker hoor. Daarna ingecheckt bij het hotel. Het Hilton weer. Echt een heel groot verschil met het hotel in San Diego. Maar ook de wijk is zo anders. Alles ziet er schoon en fris uit. In ons hotel hebben we uitzicht op het zwembad. Peet en Larissa nemen nog even een duik. Het is zojuist gaan onweren hier in Scottsdale en ook in Las Vegas schijnt het echt heel erg geregend en gewaaid te hebben. Daar zijn we nog niet, maar het komt wel dichtbij. Hopelijk is het woensdag weer een beetje droog. Morgen gaan we rijden naar Grand Canyon, zo’n 275 kilometer en als het weer dus meezit gaan we zondag in de helicopter. Awesome!!

• 20 Juli 2013 - 09:16

Mario:

Leuk!!!

Maar 42 graden hey... Gelukkig zien jullie het positieve ervan in :)
    Ergens wel goed dat het regent en waait, dan koelt het misschien wat af?

Goed om te lezen dat jullie je aan kunnen passen aan de lokale eetgewoontes ;)

Hier alles goed, dus no worries... De winkel en het huis staat er nog, en alles loopt.
    Have fun!

• 20 Juli 2013 - 09:24

Ma:

Heel leuk om die verslagen zo te lezen.Veel liefs...Ma

• 20 Juli 2013 - 20:43

Lisette:

HAHAHA, leuk hoor allemaal! Niemand dood geschoten, dus op naar het volgende avontuur!